Att vara uppdragsgivare
Som uppdragsgivare har du genomgått en upphandling där Soodia blivit antagen leverantör. Alla upphandlingar sker enligt lagen om offentlig upphandling (LOU) – men kan finnas i olika former. Många väljer att starta med en direktupphandling för att prova på konceptet och se hur det fungerar med just kökortning.
När upphandlingsprocessen väl är genomförd så är mycket av arbetet för dig som kund klart. Vi har då en dialog om hur just ert behov ser ut, och tillgången till maskinerna. Utifrån det så skapar vi ett schemaförslag med ett estimat på hur många undersökningar vi kommer hjälpa er med, under sagt tidsperiod.
Vi kommer alltid på ett första möte för att introducera oss och få lära känna varandra bättre. Hur ser er avdelning ut, vad finns det för logistiska möjligheter och utmaningar just här. Hur ställer sig personalen till att vi kommer, och vad är extra viktigt att tänka på, just hos er?
När samarbetet skall startas
När vi startar igång samarbetet följer minst en av oss från kontoret med till arbetsplatsen. Vi följer en introduktionsmall som Soodia noggrant tagit ut just för kökortning på DT, MR, konventionell röntgen och mammografiscreening. Vidare tar vi med en ”Soodia-pärm” där vi fyller i svaren på de vanligaste frågorna för vår personal. På så sätt kommer Soodias personal alltid kunna kolla i en pärm med samma upplägg, oavsett arbetsplats – för svaren på exempelvis GFR-gränser, vad gör vi med uteblivna patienter, vad är det för rutiner vid start och avstängning.
Efter en introduktion med intern personal, så kommer vi ta över framtida introduktioner. Detta för att intern personal skall belastas så lite som möjligt, och samarbetet skall flyta på med god effektivitet, kvalitét och patientsäkerhet – samt ett gott samarbete mellan intern personal och Soodias personal.
Kontakten i det löpande jobbet
När samarbetet startats och Soodia är på plats för att korta ned väntetiderna, så sköter vi den löpande kontakt och uppdateringen med er.
Inför varje insats så stämmer vi av med er att både ni och vår personal har allt de behöver för att insatsen skall fungera så bra som möjligt. Efter varje uppdrag återkopplar vi med hur insatsen har gått, och vad resultatet av insatsen varit.
Månadsvis, kvartalsvis eller halvårsvis får ni även återkoppling med uppdaterad statistik på hur många undersökningar som är utförda samt uteblivna av respektive undersökningstyp.
Minst en gång per år kommer vi ut för ett platsmöte, för att gå igenom samarbetet med eventuella förbättringsförslag eller annat som kommit upp under samarbetets gång.
Vi vill veta mer!
Självklart berättar vi gärna mer!
Kontakta oss på 054 56 03 50, eller direkt till Cecilia Vänviken, vår kundansvariga, på Cecilia.Vanviken@Soodia.se / 076 033 03 50